Lili Reynaud-Dewar
works & projects km exhibitions outdoors biography press download PDF bio request artist info « all artists

 

LILI REYNAUD-DEWAR

 

Born in 1975 in La Rochelle, France. Lives and works in Paris, France.

SOLO SHOWS

  • 2017

« Teeth, Gums, Machines, Future, Society », Museion, Bolzano, Italy.
 

  • 2016

« Teeth, Gums, Machines, Future, Society » (performance), New Settings, Thé

« Teeth, Gums, Machines, Future, Society » (performance), Théâtre des amandiers, Nanterre, France.
« Teeth, Gums, Machines, Future, Society », Kunstverein, Hamburg, Germany.
« On How to Talk Dirty and Influence People » (with Owen Piper), SALTS, Basel, Switzerland.
« Irreversible Intrusion » (with Isaac Julien), K11, Shanghai, China.
« Safe Space », Emanuel Layr, Vienna, Austria.
« I Sing The Body Electric », Contemporary Art Museum Saint Louis, Missouri, USA.
« I Sing The Body Electric », Clearing, New York City, USA.
 

  • 2015

« My Epidemic (A Body as Public as Book Can Be) », Clearing, Brussels, Belgium.
« My Epidemic (Teaching Bjarne Melgaard’s Class ) », Audain Gallery, Vancouver, Canada.
 

  • 2014

« Live Through That ?! », New Museum, New York City, USA.
« Vivre avec ça ?! », kamel mennour, Paris, France.
« Live Through That ?! » Index Fondation for Contemporary Arts, Stockholm, Sweden.
« Live Through That ?! » Emanuel Layr, Vienna, Austria.
« Live Through That ?! » Outpost, Norwich, United Kingdom.
 

  • 2013

« Enseigner comme des adolescents - Teaching as teenagers », Le Consortium, Dijon, France.
« I am intact and I don’t care », Clearing, New York City, USA.  
« I am intact and I don’t care. » 21er Raum, Belvedere, Vienna, Austria.

  • 2012

« Ceci est ma maison / This is my place »,  Magasin, Centre National d’Art Contemporain, Grenoble, France.
« Interpretation », Performa, Fondation Calder, New York City, USA (performance).
« What a Century of hands! I shall never have my hand. Afterwards domesticity leads too far », Karma International, Zurich, Switzerland.
« Enseigner comme des adolescents - Teaching as teenagers », FORDE, Geneva, Switzerland.
« Fours Walls Speaking of Revolt, Media and Beauty » (performance)., Serpentine Cinema, London, United Kingdom.

  •  2011

« Some Objects Blackened And A Body, Too », Galerie Mary Mary, Glasgow, United Kingdom.
« Cleda’s Chairs », Bielefeld Kunstverein, Bielefeld, Germany.
« Fours Walls Speaking of Revolt, Media and Beauty », Tramway theater, Glasgow, Scotland, United Kingdom (performance).

  • 2010

« Interpretation », 1M3, Lausanne, Switzerland.
« Interpretation », Kunsthalle Basel, Switzerland.
« Structures de pouvoir, Rituels et Sexualité chez les sténodactylos européennes », kamel mennour, Paris, France.
« Antiteater », FRAC Champagne-Ardenne, Reims, France.
 

  • 2009

« En réalité le sphinx est-il une annexe du monument ou le monument une annexe du sphinx ? » Centre culturel Bellegarde, Toulouse, France (performance)
« The Pursuit of Pleasure » (with Latifa Echakhch), Barriera Fundazione, Turin, Italy.
« Power Structures, Rituals & Sexuality of the European Shorthand-Typists », Mary Mary, Glasgow, United Kingdom.
« Black Mariah », Centre d’art Parc Saint Léger, Pougues-les-Eaux. 2008 LOVE = U.F.O, FRAC, Bordeaux, France.
« The Race, La Razza, La Corsa », Galleria Civica d’Arte Contemporanea di Siracusa, Montevergini, Sicily.

  • 2006

« The Center & Eyes », Zoo Galerie, Nantes. (Looking Through A) Glass Onion, Mary Mary offsite project, 130 Bridgegate, Glasgow, United Kingdom.
« Power, Corruption & Lies », Galerie RLBQ, Marseille, France.

 

  • 2005

« Eggnogs & Flips » (with Fiona Jardine), Public, Paris, France.

  •  2002

« Jet-Trash » (with Owen Piper), Where The Monkey Sleeps, Glasgow, United Kingdom.

GROUP SHOWS

  • 2016

« L'Esprit du Bauhaus », Les Arts Décoratifs, Paris, France.

« Pure Fiction », Marian Goodman, Paris, France.
« Frederich Kiesler, Life Visions », MAK Vienna, Austria.
« It Can Howl », Atlanta Contemporary, Atlanta, USA.
« Fireflies in the Night », Narchios Fondation, Athens, Greece.
« Obsession Dada », Cabaret Voltaire, Zurich, Switzerland.
 

  • 2015

« All the World’s Futures », the 56th Venice Biennial, Italy.
« 24 / 7 The Human Condition », Vienna Biennial 2015, Ideas For Change, MAK, Vienna, Austria.
« The Freedom Principle », MCA Chicago, USA.
« Over You / You », Ljubljana Biennial of Graphic Arts, Slovenia.
« Beauty Codes », Order / Disorder / Chaos, ACT 2 , Kunsthalle Lisbon, Lisbon, Portugal.
« Beauty Codes », Order / Disorder / Chaos, ACT 1 , Fondazione Giuliani, Roma, Italy.

  • 2014

« Soleil Politique », Museion, Bolzano, Italy.
« Une Histoire, Nouvel accrochage », Centre Georges Pompidou, Paris, France.
« All That Falls », Palais de Tokyo, Paris, France.
« The Issues of Our Time », Issue 3 (More Issues, Less Time) Castillo Coralles at Artist Book Space, New York City, USA.
« Interprète », Le Plateau, Paris, France.
« Me and You in a Living Room », Fondation Ricard at SongEun Art Space, Seoul, South Korea.
« Procession », CAPC, Bordeaux, France.
« On Ambiguity and Other Forms To Play With », The Invisible Hand: Curating as Gesture, 2nd Cafam biennial, CAFAM, Beijing, China.
« Where are we now ? » Marrakech Biennial, Marocco.
« The crime was almost perfect », Witte de With, Rotterdam, Netherlands.
« Momentum ? Maybe the time has come to live our corporality rather than speak our sexuality », curated by Petunia, PSM Berlin, Germany.
« Trocadero », Nesrin Esirtgen Collection Art Space, Istanbul, Turkey.

  • 2013

« The Fifth Dimension », Logan Center for the Arts, Chicago, USA.
« The Shadows Took Shape », Studio Museum in Harlem, New York City, USA.
« Une Odyssée, 30 ans du Frac Champagne Ardenne », Pommery, Reims, France.
« Frieze Projects 2013 », London, United Kingdom.
« Meanwhile, Suddenly and then », 12th Lyon Biennial, France.
« Stand In (Or A Glass of Milk) », Public Fiction, Los Angeles, USA.
« La vie matérielle », Prix Ricard, Fondation Ricard, Paris, France.
« Pro-choice », curatorial project by Petunia, Kunsthalle Fribourg, Switzerland.
« Otherwise Unexplained Fires », Malmo Konsthall, Sweden.
« The Angel of History », Ecole des Beaux Arts de Paris, Paris, France.
« Whileaway », Konsthall Oslo, Norway.
« An Anatomical Chart of Love Pains », The Model, Sligo, Ireland.  
« The Magic of the State », Beirut, Cairo, Egypt.
« The Magic of the State », Lisson Gallery London, United Kingdom.

  • 2012

« Counter-production », Generali Foundation, Vienna, Austria.
« Timewave Zero », Ursula Blickle Foundation, Krichtal, Germany.
« In fifteen minutes every one will be in the future, an Opera », Ancient Bath, Plovdiv, Bulgaria.
« From the Beach to the Moon », Luma Foundation, Arles, France.
« Intense Proximité », La Triennale, curated by Okwui Enwezor, Palais de Tokyo, Paris, France.

  • 2011

« Jean Genet », Act 2, Nottingham Contemporary, United Kingdom.
« Sculpture is three dimensional work... » Johan Koenig, Berlin, Germany.
« Tableaux Contemporains », Le Magasin, Grenoble, France.
« The End of Money », Witte de With, Rotterdam, Netherlands.
« Fruits, flowers and clouds », MAK, Vienna, Austria.
« Le Château », nouvel accrochage de la collection, CAPC Musée d’art contemporain, Bordeaux, France.
« Living Room Exotica », Kunsthaus Glarus, Switzerland.

  • 2010

« Scene Shifts », Bonniers Konsthall / The Royal Dramatic Theater, Stockholm, Sweden.
« The Morality Series – Of Facts and Fables », Witte de With, Rotterdam, Netherlands.
« The Morality Series - Let Us Compare Mythologies », Witte de With, Rotterdam, Netherlands.
« The Discrete Charme of the Blind Spot » Westfälischer Kunstverein, Münster, Germany.
 

  • 2009

« Elles@centrepompidou », Centre Georges Pompidou, Paris, France.
« La Suite », Air de Paris, Paris, France.
« Je n’étais pas qu’une simple chimère », SBC gallery, Montreal, Canada.
« Kerhaus-Abschied von Stabilen Wanden », Westfalische Kunstverein, Münster, Germany.
« Les Formes Féminines », Triangle Galerie de la Friche Belle de Mai, Marseille, France.
« Revolver », Coco Kunstverein, Vienna, Austria.
« Latifa Echakhch / Lili Reynaud-Dewar », Karma International at James Fuentes, New York City, USA.  
« Fugues » (curated by Latifa Echakhch), Galerie Hussenot, Paris, France.
 

  • 2008

« Printemps de Septembre » - performance, Toulouse, France.
« La Consistance du Visible », Prix Ricard, (curated by Nicolas Bourriaud), Fondation d’entreprise Ricard, Paris, France.
« When Things Cast No Shadow », 5th Berlin Biennale, Berlin, Germany.
« Explorations in French psychedelia », CAPC, Bordeaux, France.
 

  • 2007

« 00s, the story of a decade that has not yet been named », 9th Lyon Biennial, France.
« Sweet & Extradry », Circuit, Lausanne, Switzerland.
« Ultramoderne », Hall Paul Wurth, Luxembourg / La Passerelle, Brest, France.
« Freak Show », Museum of Contemporary Art, Lyon, France.
« Le Syndrome de Broadway », Centre d’art Parc Saint Léger, Pougues-les-Eaux, France.
« White Sabbath »- Lili Reynaud-Dewar / Michelle Naismith, Galerie LH, Paris, France.
« Lili Reynaud-Dewar / Frank Eon », Cortex Athletico, Bordeaux, France.
 

  • 2006

« Berlin-Paris : Affinités – Michael Beutler / Stefan Müller / Lili Reynaud-Dewar / Alexander Wolff », Jousse Entreprise, Paris, France.
« La Fabrique », Galerie AK28, Stockholm, Sweden.
« Parcours Contemporain », Le Plateau et les jardins de la Villette, Hradacany, La Générale, Paris, France.
« Rachel Tiplady », Musée des Beaux Arts de Nantes, France.
« Madame la baronne était plutot maniérée, assez rococo et totalement baroque » (A portrait in 3 shows, curated by Emilie Renard) Parts 1, 2 & 3, Maison Populaire de Montreuil, Centre d’art Mira Phalaina, Paris, France.
 

  • 2005

« Acid Rain », Glassbox & Galerie Michel Rein, Paris, France.

  • 2004

« Glassbox & Friends », Glassbox, Paris, France.
« Its Hip to be Square », Zoogalerie, Nantes, France.
« Hyperstyle », Loop, Berlin, Germany.
« Oasis », Glassbox, Paris, France.

  •  2003

« Busco Similar », Collective Gallery, Edinburgh, Scotland, United  Kingdom.

  • 2002

« You Never Know », Project Rooms, Glasgow, Scotland, United Kingdom.

PERFORMANCES AND SCREENINGS

  • 2016

« Teeth Gums Machines Future Society », New Settings, Théâtre des amandiers, Nanterre, France.
« On how to talk dirty and influence people » (with Owen Piper), Salts, Basel, Switzerland.
Enseigner comme des adolescents (Tim and Pete), Obsessions Dada, Cabaret Voltaire, Zurich, Switzerland.

  • 2015

« My Epidemic », All the World’s Futures, 56th Biennale di Venezia, Biblioteca dei Giardinis, Venice, Italy.

  • 2014

« Conférence » Prospectif Cinema, Centre Georges Pompidou, Paris, France.
« Enseigner comme des adolescents », Where are we ow ? Marrakech Biennial, Marrakech, Marocco.

  • 2013

« Three videos of performance », Ursula Blickle Kino 21er Haus Belvedere, Vienna, Austria.
« Live Through That ?! », Public Fiction, Los Angeles, USA.

  • 2012

« Four Walls Speaking of Revolt , Media and Beauty », Serpentine Cinema, London, United Kingdom.
« Enseigner comme des adolescents », Forde, Geneva, Switzerland.
 

  • 2011

« Four Walls Speaking of Revolt, Media and Beauty », Tramway, Glasgow, Scotland, United Kingdom.
« Interpretation », Fondation Calder / Biennale Performa, New York City, USA.
« Four Walls Speaking of Revolt, Media and Beauty », Nottingham Contemporary, Nottingham, United Kingdom.
 

  • 2010

« Interpretation », 1M3, Lausanne, Switzerland.
« Interpretation », Let Us Compare Mythologies, The Morality Series, performance programme, Witte de With, Rotterdam, Netherlands.
 

  • 2009

« Antiteater », Théatre de la Comédie de Reims, Frac Champagne-Ardenne, Reims, France.
 

  • 2008

« En Réalité, le Sphinx est-il une annexe du Monument ou le Monument une annexe du Sphinx ? » Centre culturel bellegarde, Printemps de Septembre, Toulouse, France.
« In Every Room There is the Ghost of Sex », Schinkel Pavilion, 5th Berlin Biennial, Berlin, Germany.
« The Race, La Razza, La Corsa », Galleria Civica d’arte contempoanea di Siracusa, Montevergini, Sicily.
« Love = U.F.O. », FRAC Aquitaine, Bordeaux, France.
 

  • 2007

« The Face of the Four », Circuit, Lausanne, Switzerland.

  • 2006

« The Center & the Eyes », Zoogalerie, Nantes, France.
« Queen Mother Nanny of the Mountains », Maison Populaire de Montreuil, Paris, France.

 

 

BIBLIOGRAPHY

 

OUVRAGES / BOOKS

“Lili Reynaud-Dewar: Live Through That?!”, catalogue featuring an interview with the artist and new essays by Pierre Bal-Blanc and Karl Holmqvist, edited for the New Museum exhibition.

Une Histoire - Art, architecture, design des années 1980 à nos jours, sous la direction de Christine Macel, Centre Pompidou, Flammarion, Paris, juin 2014.
Morality, in Fragments, exhbition catalogue, Witte de With Publishers, may 2014
The Shadows Took Shape, exhibition catalogue Studio Museum Harlem and Content Object, Los Angeles , december 2013
Notes on the Magic of the State exhibition catalogue Lisson Gallery, London and Beirut, Cairo. october 2013
12th Lyon Biennale Catalogue , Presses du réel, Dijon, September 2013
L’ange de l’histoire , Bourriaud, Nicolas, exhibition catalogue, Ecole Nationale supérieure des Beaux-Arts, April 2013
Counter-Production : digital publication, Editors Diana Baldon and Ilse Lafer Generali Foundation, Vienna, 2012
Cosmic Laughter n°1. Timewave Zero, then what ? : Exhibition catalogue. Editor Fabian Marti and Cristina Ricupero, Ursula Blilckle Foundation, Sternberg Press, Berlin, 2012
La Triennale 2012 : Intense proximité, Enwezor, Okwui ; Bouteloup, Mélanie ; Karroum, Abdellah ; Renard, Émilie ; Staebler Claire, Palais de Tokyo, Paris, 2012.
Interpretation, Lili Reynaud Dewar, Editors: ADAM SZYMCZYK and BENJAMIN THOREL, Paraguay Press, Kunsthalle Basel. 2012
Cosey Complex Editors Richard Birkettt and Maria Fusco Koenig Books, 2012
Conversation with Lili Reynaud-Dewar before This is my place* ed. Yves Aupetitallot & Lili Reynaud-Dewar Exhibition publication, Le Magasin, Les Presses du Réel, 2012
Scene Shifts , Editors : Sara Arrhenius och Magnus Florin Bonniers Konsthall, Stockholm, 2011
The End of Money, Exhibition catalogue Editor Juan A. Gaitán Witte de With, 2011 (digital publication)

The Pursuit of Pleasure, with Latifa Echakhch, exhibition catalogue.
Editor: Salvatore Lacagnina.
Barriera Fondation, 2009

When things cast no shadow, 
5th Biennale for Contemporary Art catalogue
2008

00s, L’histoire d’une décennie qui n’est pas encore nommée
Biennale de lyon catalogue 2007

The Freak Show catalogue, 
Musée d’art contemporain de Lyon
, 2007

Ultramoderne catalogue
 Hall paul wurth, Luxembourg
 & La passerelle, Brest
, 2007

Madame la baronne etait plutôt maniérée, assez rococo et totalement baroque catalogue 
Centre d’art Mira phalaina, Paris 
2007

 

PRESSE (selection)

  • 2015

Mousse, Winter 2015

Spike, January 2015

 

  • 2014

May, October 2014

Libération, September 2014

Paris-art, September 2014

Spash, September 2014

Kunstkritik, May 2014

Ideat, March 2014

 

  • 2013

Searle, Adrian The Guardian 16 October 2013
Luke, Ben London evening Standard 18 October 2013
Loret, Eric Liberation 22 September 2013

  • 2012

Rosenmeyer, Aoife Art In America February 2012
Fronsacq, Julien Spike Magazine Issue 31 March 2012 r
Moulène, Claire Les inrockuptibles April/Mai 2012
Lequeux, Emmanuelle Le Monde 19 April 2012
Loret, Eric Libération Next 8 April 2012
Bécourt, Julien Chronic’Art March/April 2012
Bonnet, Frédéric Le Journal des Arts February/March 2012

  • 2011

Latimer, Quinn Frieze, Issue 138 April 2011
Sharp, Chris Metropolis M February / March 2011
Latimer, Quinn ArtReview Issue 42 Summer

  • 2010

Chateigné Tytelman, Yann* Kaleidoscope, Issue 7 Summer 2010
Gerig, Karen Basler Zeitung 25 May 2010
Von Aline Wanner Ausgabe Basel 18 May 2010
Vaillant, Alexis Mousse Magazine April 2010
Motgenthaler, Daniel Basler Zeitung 16 April 2010
Fiduccia, Joanna Artforum January 2010

  • 2009

The Pursuit of Pleasure, with Latifa Echakhch, exhibition catalogue. Editor: Salvatore Lacagnina. Barriera Fondation, 2009
Fiduccia, Joanna Map Issue 20 November 2009
Mattarella, Lea La Stampa November 2009
Jeffrey, Moira Scotland on Sunday September 2009
Mansfield, Susan Scotsman September 2009 r
Kotzé, Talitha The List August 2009
Moulène, Claire Artforum June 2009
Bang Larsen, Lars Artforum June 2009
Kopp, Céline Vitamin 3-D June 2009
Kitamura, Katie Frieze May 2009
Rehberg, Vivian Frieze Jan 2009
Pigeat, Anael Art Press Jan 2009

  • 2008

Schonwald, Cedric Art 21, Issue 20 Nov 2008
When things cast no shadow, 5th Biennale for Contemporary Art catalogue 2008
Bourriaud, Nicolas Beaux-arts magazine, n°287 May 2008
Didier Arnaudet Art Press, n° 344 Apr 2008
Tremblay, Nicolas Interview Numero, n° 91 March 2008-
Judicael Lavrador Beaux-arts magazine, n° 285 March 2008
Gasparina, Jill Zerodeux, n° 45 Spring 2008
Brocca, Cecile et Verges, Cyrille Spirit, n° 37 Jan-Fev 2008

  • 2007

Chateigné, Yann Beaux-arts magazine, n° 279 Sept 2007
00s, L’histoire d’une décennie qui n’est pas encore nommée Biennale de lyon catalogue 2007
The Freak Show catalogue, Musée d’art contemporain de Lyon , 2007
Ultramoderne catalogue Hall paul wurth, Luxembourg & La passerelle, Brest , 2007
Madame la baronne etait plutôt maniérée, assez rococo et totalement baroque catalogue Centre d’art Mira phalaina,
Paris 2007
Jacquet, Claire Zerodeux n° 40
Gasparina, Jill Art 21, N° 10 Jan – Feb 2007
Jacquet, Claire Zerodeux n° 39

  • 2006

Derieux, Florence The Center & the Eyes press release text 2006
Lavrador, Judicael Les Inrockuptinles , N°. 573 21-27 November 2006
Morais, Pedro Ventilo, N° 150 8-14 March 2006
Demir, Anaid Jalouse, No. 88 March 2006
Moulène, Claire Les Inrockuptibles, No. 532 8 – 16 February 2006